Ce-am invățat din greva Lufthansa …

… în afară de a nu mai zbura prea curând cu ei. Următoarele le-am invățat pe propria piele, fiind reprogramat de 4 ori și ajungând la destinație cu 24 ore întârziere.

Se oferă fără probleme restituirea prețului zborului anulat, un bilet luat în aceeași zi costă însă mult mai mult.

Linia aeriană nu este obligată să ofere un zbor alternativ cu altă linie aeriană, ci doar cu propriile avioane, chiar dacă acest zbor este mult mai târziu.

În schimb, linia aeriană este obligată să asigure pasagerilor cazare, masă și transport local până la momentul zborului reprogramat.

Zborul oferit în schimbul celui anulat trebuie să fie pe aceeași rută și cu același număr de escale. În caz contrar, pasagerul poate refuza oferta și continua să aștepte un zbor similar, pe banii companiei aeriene – dacă are timp.

Linia aeriană mai este obligată să confirma în scris (printr-o adeverință) anularea zborului și intârzierea provocată fiecărui pasageri, adeverință care permite transferul eventualelor daune pricinuite terților (angajator, parteneri de afaceri, etc.) către linia aeriană.

Cine are timp de scrisori și avocați, poate să obțină în plus despăgubiri substanțiale chiar și pentru întârzieri de câteva ore. Eu unul nu m-am decis încă dacă îmi voi bate capul.

În rest, toate bune … în București a venit primăvara. 🙂

Lasă un răspuns